۱۳۹۳ تیر ۸, یکشنبه

چگونه میتوان به بخش هنر و ادبیات بالاترین غنای بیشتری بخشید؟


 مسائل سیاسی روز، زودگذر و فرار اند؛ هنر و ادبیات لیکن از دوام بیشتری برخوردار هستند. بنابرین نمیبایستی عطف توجه به مسائل جاری، ما را از پرداختن به پدیده های فرهنگی غافل کند.
 کوتاهی ما باعث شده، به تازگی، هربار به بخش هنر وادبیات بالاترین مراجعه میکنی، با مطالب نامربوط و مبتذلی مواجه شوی، که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شود! سپس، سرخورده، همانند یک بیمار در حال ترک اعتیاد، مجددا به دام بخش بیماران سیاست افتاده و در انجا هرکه طبیب حاذقی شده و در صدد است یک معجون یا داروی دروغین، در حلقوم ادم فروکند.
 مایل هستیم در رفع این نارسائی بکوشیم، ولی هربار رشته ی تفکر مفید و سازنده گسسته و همچون یک میل و هوس زودگذر بفراموشی سپرده شده و وظیفه را بر شانه ی دیگران می اندازیم.
 بی تردید، ما  قصد موثر واقع شدن در پروسه ی رشد فرهنگی و اجتماعی هموطنان یا مردم پارسیزبان داریم، ولی گاه خودخواهانه و بدون احساس مسئولیت عمل میکنیم؛ در نتیجه هر یک درافت وخیز ها، یا  رکود مقطعی بالاترین مسئول و سهیم هستیم. 
 از انجا که همه چیز تابع قانون کنش و واکنش ست، دیر یا زود این زیان متوجه خود ما نیز شده و از محبوبیتی که شایسته و بایسته ی کاربران بالاترین ست، محروم می مانیم و در خلوت از ان رنج میبریم.
 خود اقرار میکنم  که در مقایسه با بهره فراوانی که ازین وبسایت برده ام، همچنین توانمندی هائی که در خود سراغ دارم، تاکنون چندان مفید واقع نشده ام. و این تنها من نیستم. دلیل اصلی ان  بی مبالاتی است. اینکه عناصر نا سالم، با برخوردهای بیمارگونه سعی در تضعیف روحیه ی غالبا حساس کاربران و در نتیجه تخریب این وبسایت را دارند، بر هیچکس پوشیده نیست؛ ولی نمیتوان از مدیران وبسایت انتظار داشت، که بالاترین را متناسب با سلیقه یک گروه خاص به برند و بدوزند.
 حال بمنظور انکه اقدامی جهت بهبود کار صورت گیرد، پیشنهاد میکنم، در صورت ممکن: 
الف) منفی بی مورد به لینک ها، همانند قدیم ممنوع و تخلف قابل گزارش محسوب شود.  
ب) رای منفی به نظرات درج شده به نمایش گذاشته نشود(تجربه ی فیس بوک!) ولی در صورت رسیدن تعداد رای منفی به نصاب ده ، همانند موارد ناشایست دیگر حذف شود.
 رای منفی غیرقانونی موجب ازار کاربران و به ویژه کاربران نسبتا جوان بالاترین شده وموجب دلزدگی و یاس انها میشود. هرکس با نظر کاربر دیگری مخالف است، دلیل انرا بنویسد، بلکه سوتفاهم احتمالی برطرف شود. مخالفت مستدل با یک مطلب یا نظر اموزنده بوده و پویائی بیشتری به فعالیت های کاربران می بخشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر