۱۳۹۳ خرداد ۱۱, یکشنبه

ور به خود آیی به خدایی رسی

  در حالیکه بخش بزرگی از مردم جهان به گذراندن تعطیلات اخر هفته مشغول هستند، سنگین وزن های عالم سیاست، روزهای پرکاری را پشت سر می نهند. اجازه میخواهد، به اشاره ای در مورد نشست سالانه ی غولهای اقتصاد و سیاست جهانی بسنده کرده و مرور کوتاهی به  سرخط وقایع قابل نقل داشته باشیم:
 - سران کشورهای موسوم به «بیرکس» تصمیمگیری ها و اقدامات خود در جهت رقابت با صندوق جهانی پول و بانک جهانی را گسترش میدهند،
 - دولت ترکیه برای مقابله با تظاهرات احتمالی مخالفان دولت هزاران نیروی انتظامی امنیتی را در میدانگاه های استانبول و انکارا مستقر کرده است،
 - اردوغان با اظهارات عاری از درایت روابط خود با کشور المان را بمخاطره انداخته است، 
 - فاصله پرزیدنت پوتین از خطوط همکاری با غرب فزونی می یابد،
 - اوضاع اوکرائین رو به وخامت نهاده و فرماندهان ناتو لحن تهدیدامیز خود نسبت به روسیه را تندتر میکنند.
  حال بنگریم همزمان با چنین جریانات تندی در سطح جهان، در میهن ما چه میگذرد:
 - حکومت اسلامی در ایران غنی سازی میلیاردها دلاری را رها کرده و اغاز به رقیق سازی اورانیوم غنی شده نموده، 
 - قاضی القضات شارع مبین اسلام، کاربران فیسبوک را به مجازات حبس های طولانی محکوم نموده، 
 - بهزاد نبوی تنها راه باقیمانده برای اصلاحطلبان حکومتی را «خفه شدن» اعلان میکند!
 نکته مهمتر از همه برای ما ایرانیان اینست، که همایش مسئولان شورای ملی ایرانیان در تورونتو با موفقیت برگذار گردید و تشکیلات شورای ملی ایران گام بزرگی بسوی اینده ای موفق پیش نهاده است.
 هرچند نگارنده بدلیل نبود وقت و انرژی لازم، از مشارکت عملی در پیشبرد این اقدام ملی میهنی محروم است، لیکن حمایت از ان و مشارکت با ان را به سایر هم میهنان توصیه مینماید.
 نمی بایستی خاموش نشست و به دهان و دست بیگانان نگریست و دید چه بلائی بر سر این سرزمین و مردمش نازل می کنند! ملت ایران به چنین ارگان واحده ای نیازمند است. ایرانیان بازیچه قطب های متعدد قدرت جهانی نیستند. ملت کهنسال ایران مردم با غیرت و سربلندی هستند، که جای برگزیدگان انها  در صف نخست بازیگران تاریخساز جهان است؛ و نه چون طفل بی پدر و مادر در ته صف انتظار!... جای خالی ایرانیان در محافل سردمداران جهان خالی مانده و این نه بسود نسلهای حاضر ایرانی وایندگان و نه بسود ملل جهان است!
 ایرانیان راه دیگری جز عبور ازین حکومت تحت انقیاد و بازیچه دست بیگانه ندارند و تعامل شرافتمندانه نمایندگان راستین انها با جهانیان الزامی ست.
 تعامل شرافتمندانه ای که ریشه در گذشته ای در خشان و پرغرور دارد.
 موقعیت ژئو استراتژیک این سرزمین پهناوربا چنین نیروی انسانی عظیم وخاکی سرشار از ذخایر و دارائی ها به انها اهرم های زورمندی اعطا کرده است، که با توسل به انها قادر هستند ابتدا بساکن با قامتی برافراشته و اعتماد بنفسی ویژه در عرصه سیاستهای کلان منطقه ای و جهانی بدرخشند و تعیین کنند!
 جهانبانان غولهای بی شاخ و دم نیستند!
 ایجاد و حفظ ثبات سیاسی اقتصادی، برقراری نظم و صلح پایدار در منطقه خاورمیانه و اسیای میانه و همچنین در پهنه ی جهان بدون مشارکت ایرانیان برای قدرت های جهانی عملی و حتی قابل تصور نبوده و نیست.
 انچه  بدان نیاز داریم فقط و فقط شفافیت سیاسی رهبران اینده این کشور است. بقیه الات و ابزار الزامی برای ادامه ی راه رشد و رسیدن به اعتلا  را میهن یا مادر مهربانمان ایرانبانو به ما اعطا کرده! نیاکان سربلند ما نیز پیشاپیش زمینه درخشش ما در میان ملل جهان را فراهم کرده اند! همه چیز برای ما حاضر و اماده است! منتظر چه نشسته ایم؟ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر