۱۳۹۳ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

تقارن دو واقعه: نزدیکی دول ایران و امریکا در سایه ی نابسامانی های عراق


 برقراری مناسبات دوجانبه میان دول ایران و آمریکا در سایه شوم تحولات جاری در عراق بهیچوجه فرصت طلبی و سودجویی از فلاکت کشور همسایه نیست؛  امری اجتناب ناپذیر بوده که بهر حال جریان طبیعی خویش را طی می نمود. بهر تدبیر دولت ایران موظف به پیشبرد مصالح و منافع ملی ایرانیان در هر شرایطی است.
 نابسامانی این روابط  تاکنون هزینه هولناکی برای مردم ایران و خاورمیانه داشته است؛ امری در بسیاری موارد بازدارنده؛ یک روند تخریبی دیرپای، که هیچ کس تا کنون بهره ای از آن نبرده است.
 اوضاع نابسامان ملت نجیب افغانستان، اوضاع ویرانگرعراق در آستانه ی جنگ داخلی، سوریه ی ویران شده و اوضاع داخلی نابسامان کشور در کلیه ی زمینه ها، همه و همه متاثر ازین ستیز دیوانه وار بوده وهستند.
 نمیتوان سر در برف فرو برد و نادیده گرفت که این معضل تاکنون تلفات و قربانیان بی شماری را بر مردم خاورمیانه وارد آورده است.

 قربانیان این پروسه ماجراجویانه و ضد مردمی در وحله نخست توده های آسیب پذیر بی فریادرس این جوامع محروم هستند و بهمین دلیل میبایستی هرچه زودتر بدان خاتمه داد.


  سران عراق در قبال ملت همسایه برادر ما  موظف هستند، که با قید فوریت دولت مالکی را در مجلس مورد مواخذه قرارداده و ادامه کار آن را منوط به اخذ رای اعتماد از مجلس کنند. در صورت لزوم وی را مجبور به استعفا نمایند و انتخابات خارج از نوبتی برگذار کرده و جلوی نابودی کشورشان را بگیرند.
 سرنوشت عراق محدود به سرنوشت سیاسی ملت عراق نیست و امنیت ملی کشورهای همسایه عراق از جمله ایران را بمخاطره انداخته است و نمیتوان نسبت به آن بی تفاوت بود. 
 برقراری روابط دوجانبه میان دول ایران و آمریکا، در سایه سیاه اوضاع کشور همسایه ما عراق،  بمعنای دخالت نظامی و گسیل کردن نیروهای مسلح ایران به عراق نبوده و نیست و پر واضح است، این موضوع برای دولت روحانی کاملا روشن بوده و دست به چنین اقدام فاجعه آمیزی نخواهد زد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر