۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

پیام یک دوست : " سزای گرانفروش نخریدن است "


یک روز صبح در کشور آلمان
یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید.
بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت  این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد ...!!!!
یک روز صبح در کشور ايران
یک روز صبح در کشور ايران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان  فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی كردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتي از نياز روزانه نيز بيشتر خريدند !!!
پاكت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسيد حتي در بازار ناياب نيز شد و فرداي همان روز مجددا قيمت شير افزايش پيدا كرد و به 1350 تومان رسيد و همچنان مردم خريدند و كسي هم عذرخواهي نكرد و شير نيز توزيع شد .....!!!!!!! 
  
عرضِ دیگه ای نیست !!
پیام دوست : شماره یک 
 توضیحی کوتاه : 
عبارت " یک روز صبح در کشور آلمان" شرطیست. گزارش و شرح ماوقع نیست. " یک روز صبح در کشور المان مردمی برای خرید امده بودند" جمله شرطی ست. کسی که دنبال این روز و ساعت گشته به جستجوی این روز مجهول رفته است. امر بر ایشان مشتبه شده که این مطلب یک گزارش خبریست. متوجه شرطی بودن ان نشده است. زیرا به خواندن " اما" و " اگر" در جمله عادت کرده است.
جملات شرطی محتمل یا شرطی نوع اول رویدادهایی را نقل میکنند که در صورت فراهم بودن شرایط حتما اتفاق می افتند!

 

۴ نظر:

  1. مطلبتون جالب بود ولی من به هیچ وجه چنین داستانی رو در مورد افزایش قیمت شیر و اظهار نظر آنجلا مرکل ندیدم جایی. توی اینترنت هم کلی گشتم و باز هم چیزی پیدا نکردم. چه بهتره اگه چنین مطالبی پست میکنید منبعش رو هم بنویسید که هم از پخش شدن اطلاعات نادرست در دنیای مجازی جلوگیری بشه ( ولو برای رساندن یک پیغام درست ) و هم اینکه وقت امثال بنده که روی این مسائل حساس هستند و دنبال منبع خبر میگردن کمتر تلف بشه.

    پاسخحذف
  2. اگر پشت گوشت رو دیدی،یه روز هم خواهی شنید که یه آخوند به مردم بگه سزازی گرانفروش نخریدنه.میدونی چرا؟؟چون دست آخوند جماعت تو جیب بازاره.و هوای همدیگه رو خوب دارن.من متعجبم سی و سه سال از انقلاب میگذره با اون همه مشکلات و گرانی وحشتناک،یه بار برای تظاهر هم که شده یه آخوند این توصیه رو به مردم نکرده.

    پاسخحذف
  3. .

    It would be nice if you would just admit that you make stories up and use "real people" names in it to
    ....make it believable
    "If you are going to lie, at least make it believable"

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از زوایائی که شما دوستان به این مطلب نگاه میکنید حق کاملا با شماست و جای بحث باقی نمیماند. سپاس از توجه شما. متاسفم که ارزش خواندن نداشت.

      حذف